Lábszárfekély kezelése, gyógyítása

Lábszárfekély: Kialakulása

A fekély lényege a szövetek felszínének elhalása, mely szövethiányt hoz létre az érintett területen.A lábszárfekély nehezen gyógyul,életminőséget rontó állapot,mely az egész szervezet számára súlyos fertőzésforrást jelent. A lábszárfekély nem önálló betegség,valamilyen alapbetegség következménye így a betegség kimenetele ,kórlefolyása az alapbetegség következménye. Lábszárfekély kb. 80 %-ban az alsó végtagi vénás keringés károsodásának a következménye (krónikus vénás elégtelenség)mely kisebb részben lezajlott mélyvénás thrombosis, nagyobbrészt kiterjedt, hosszú ideje fennálló visszértágulatok (varicositas) következménye. Normál körülmények között a vért az alsó végtagokból a sziv felé visszaszállitó erekben -a vénákban-billyentyűk biztositják az egyirányú áramlást.Amennyiben a billentyűk nem jól zárnak a vér egy része visszafelé áramlik amely nyomásfokozódást vált ki,a vénák falán át a szövetekbe kijutó és széteső vér elemek gyulladást,szöveti károsodást ,végső stádiumban szövetelhalást eredményeznek. A billentyűk nem jól zárnak ha a vénafal kitágul (visszér betegség)vagy ha mélyvénás trombózis során a vénabillentyűk károsodnak.

A lábszárfekélynek az alsó végtagi krónikus vénás elégtelenségen kívül számos egyéb oka lehet, így például:

Anyagcsere-zavarok: elsősorban cukorbetegség
Érszűkület
Autoimmun betegségek
Orbánc
Bőrdaganat
Vérképzőszervi rendellenességek
Hypertonia
Trópusi fekélyek:paraziták,rovarcsipések,kigyómarás stb. okozta fekélyek.

Lábszárfekély kezelése, gyógyítása:

Lábszárfekély - Fásli

Lábszárfekély – Fásli

– helyileg a fekélyt borító elhalt szövetek eltávoliítása után a fekély gyógyulását elősegitő kötszerek alkalmazása.
– kompressziós pólyák használata (fásli)
– a fekélyt kiváltó alapbetegség kezelése

Amennyiben visszér betegség a fekély oka, lézeres illetve rádió frekvenciás modern műtéttel jó eredménnyel gyógyítható, a fekély kiújulás esélye jelentősen csökkenthető!